... ταξίδια μέσα απο το πορφυρό χρώμα του κρασιού ... ερωτογητέματα ... { keep dreaming } ....

Σάββατο 3 Νοεμβρίου 2012

η κληρονομιά ....



να και η κληρονομιά … ο παππούς , μου άφησε περιουσία … ήρθε γράμμα από τον δικηγόρο να παρευρεθώ στο άνοιγμα της διαθήκης .. αλλά περίεργο , ο παππούς άφησε σε μένα κάτι ? … μπορεί να είχε πολλά λεφτά , αλλά ρεμάλι με ανέβαζε γκομενιάρη με κατέβαζε … αλλά όχι και γκομενιάρης … δεν είναι σίκ … γυναικάκιας είναι πιο τρέντυ … αλλά αυτό το οικοπεδάκι στην άνω κατωπαναγιά ήταν η επιθυμία μου γιατί ήταν πολύ κοντά στην θάλασσα και το λάτρευα …. λες ο παππούς να μου το άφησε κληρονομιά ? …. θα δείξει ….
……………. και τελειώνοντας την τελευταία επιθυμία μου αφήνω στον ακαμάτη , ρεμάλι και γκομενιάρη στον εγγονό μου τον Γιάννη ότι λάτρεψα … μπορεί να μην τον χώνεψα ποτέ  αλλά είναι εγγονός μου … το διαπίστωσα από τότε που ερχόταν και με διαφορετική γκόμενα , την λίτσα , την πίτσα , την νίτσα , την γίτσα και την ρίτσα … εγώ γνώρισα την βούλα , την κούλα , την λούλα , την νούλα , την ρούλα , την σούλα και την τούλα … τις κάρφωσα και με κάρφωσαν μέσα από τα βλέμματα μου και τα βλέμματα τους , αλλά τις καβάλησα και με καβάλησαν διπλά … καβάλησαν εμένα αλλά και την βέσπα μου … και που δεν τις ταξίδεψα με αυτήν … όμορφες αναμνήσεις και όμορφοι έρωτες … ξέρω πως η ευριδίκη η γυναίκα μου θα πει σκατά στον τάφο μου , αλλά τώρα που πέθανα ας μάθει την αλήθεια … η αγάπη μου ήταν τόσο πολύ και μεγάλη που δεν χώραγε σε μια γυναίκα … έτσι μοιράστηκα τους πόθους και τα πάθη μου στα πιο γλυκά μου λάθη … αν δεν μου ανάβει το καντήλι , φράγκο δεν δίνω , αλλά την τριανταφυλλιά και τα μάτια της … την μεγάλωσα μόνο για αυτήν , υπήρξε στη ζωή μου το πιο όμορφο λουλούδι μου , πολλές φορές γεύτηκα τα αγκάθια της , αλλά πάντα την λάτρευα … αλλά για το ρεμάλι τον εγγονό μου μόνο την βέσπα μου θα του χαρίσω … την έχω αφήσει στο μαγαζί που η ταμπέλα γράφει «ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ» και ο απόστολος είναι η καλύτερη μαστοράτζα … λεφτά δεν είχα ναι φτιάξω την βέσπα , αλλά την άφησα παρακαταθήκη εκεί … ρεμάλι εγγονέ Γιάννη ξανανάστησε την !!!!! …. κάνε τα όνειρα μου να συνεχίσουν το ταξίδι τους … ρε ρεμάλι εγγονέ δεν σου αφήνω το οικόπεδο στην άνω κατωπαναγιά , γιατί θα στο φάνε οι γυναίκες σαν ρεμάλι που είσαι … στους υπόλοπους συγγενείς που περιμένουν κάτι από μένα θα πάρουν από τα τρία το μακρύτερο … κορόιδο δεν πιάστηκα ποτέ …  ευχή του μακαρίτη …….

Και γαμώ την περιουσία που μου άφησε ο παππούς … αλλά δεν ήξερα πως ήταν τόσο γκομενιάρης ... από μένα θα πήρε ο μπαγάσας … ας πάω να δω την βεσπάκλα που μου άφησε … ότι πάρομεν καλόν είναι … εύχομαι να είναι καλά εκεί που είναι και θα τον τιμήσω με την σειρά μου … θα αναβάλω το ραντεβού με την λίνα , και ίσως αύριο δω την νίνα και μεθαύριο την τίνα … από την μίνα έφαγα φόλα , και την χόρτασα αλλά δεν το βάζω κάτω … φτάνω στο μαγαζί επιτέλους που ο παππούς είχε αφήσει την βέσπα … αυτό όμως δεν είναι μαγαζί , αλλά ένα ετοιμόρροπο μαγαζί … έχει κάτι σαβούρες από βέσπες , και το μαγαζί μου θυμίζει εποχή του 40 … ένας γεράκος μουστακαλής μοντέλο γραμμής στο μουστάκι τύπου του 50  κάθεται απ’εξω , απολαμβάνει τον καφέ του και τραβάει κάτι τζούρες από το σέρτικο τσιγάρο του , μα κάτι τζούρες άλλο πράγμα λέμε … απορώ που δεν έχει βγει ο καπνός από τον κώλο του με τις ρουφηξιές που τραβάει .. στοχαστής μας βγήκε ο γέροντας …

_ καλημέρα μάστορα … είμαι εγγονός του γιάννη …

_ και εγώ είμαι ο εγγονός του απόστολου που είχε κολλητάρι τον παύλο … και λοιπόν ? …. ως προς τι αυτές οι συστάσεις σου ? …

_ δεν κατάλαβες μάστορα …. Ο παππούς μου ο γιάννης είναι αυτός που παντρεύτηκε την γιαγιά μου την ευτέρπη και σου είχε αφήσει μια βέσπα παρακαταθήκη … ήρθα να δω την κατάσταση της … 

ο απόστολος μόνο που δεν κατάπιε το τσιγάρο του από την έκπληξη του …

_ μπά ? … μη μου πεις πως θα πάρω επιτέλους τα λεφτά μου … ο ρέμπελος , ο ακαμάτης , ο γκομενιάρης !!! … 369 τάλιρα μου χρωστάει εδώ και 29 χρόνια …

_ και γιατί 369 τάλιρα και όχι 370 για να μην μπερδευόμαστε μάστορα ? 

_ γιατί ο απόστολος δεν είναι ταλιροφονιάς … τα τάλαρο είναι τάλαρο και η μπέσα μπέσα … στο 369 είχαμε συμφωνήσει και τόσα θα μου δώκει για να πάρει πίσω την γκομενοπαγίδα πες του …. 

_ και τι είχε μέγα απόστολε  μηχανικάτζα , η βέσπα και πήγε τόσα τάλιρα ? 

_ αμορτισέρ , καρμπυρατέρ , σαζμάν , αβάνς , μπουζί , ντρισιμπιτέρ , αλλαγή ζονγκλέρ στο καρμπυρατέρ  και βαφή …. πρόβλημα ? … με 369 τάλιρα δεν πληρώνεις τίποτα … τζάμπα εργασία για την γκομενοπαγίδα του πήρα πες του … αν του έπαιρνα και 111 τάλιρα για εργασία δεν θα έφτιαχνε τον έργαλο , αλλά ο απόστολος είναι μπεσαλής …. τι κάνει ο απατεώνας ο παππούς σου ? .. μου έλλειψε πες του …. μπορεί να άργησε να πάρει πίσω την πουτανίτσα του πίσω , την βέσπα εννοώ , αλλά ο απόστολος έχει υπομονή …. έφερες το ρευστό ? … αλλά θα με πλερώσεις και ευρά καθότι γάρ το εις δραχμάς απόθανε και μιλάνε τα ευρά την σήμερον ημέραν … και πάντα με τάλιρα συναλάσσομαι … είμαι της παλιάς σχολής … 

_ σκίζεις στο γαλλικό διαπιστώνω μεγάλε απόστολε … αλλά έχει ζονγκλέρ το καρμπυρατέρ ή ζινγκλέρ ? … κάτι ξέρω από μηχανές και γυναίκες αλλά στα υπόλοιπα είμαι σκράπας …  πέθανε ο παππούς και πήρα κληρονομιά την βέσπα του … είπα να κρατήσω ένα ενθύμιο από αυτόν … είχαμε πολλά κοινά , αλλά δεν τα βγάλαμε ποτέ μεταξύ μας απόστολε … δεν ήταν γκομενιάρης , αλλά ρεμάλι και μάλιστα ευγενικό … τον κοντράριζα με τις γυναίκες , και με την σειρά του με κοντράριζε και έδειχνε πως με μισούσε …. δεν ήθελε να υποκύψει με το πέρασμα του χρόνου … κατά βάθος με καμάρωνε που του έμοιασα , γιατί δεν υπήρξαμε της ποσότητας αλλά της ποιότητας … ρεμάλια και οι δυό μας … αλλά ευγενικά ρεμάλια …. αλλά η ταμπέλα γιατί γράφει  ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ χειρόγραφα και έχει λουλούδια γύρω γύρω ?  … αλλά πολλά τα τάλιρα .. δηλαδή αν σου δώσω 500 τάλιρα πόσα τάλιρα θα πάρω πίσω ? … μην χάσουμε και τον λογαριασμό στο τέλος …

_ με 131 τάλιρα σε ρέστα θα σε κάνω σένιο και σενιόρ … θα πάρεις την βέσπα τζι τζι λες και βγήκε απο βιτρίνα , και πάνω της θα φορέσεις στην σέλα βέσπας μια σενιορίτα με τσακίρικο μάτι και θα ταξιδέψετε σαν τις παλιές εποχές … όμως με στεναχώρησες παλληκάρι μου για τον παππού σου γιατί το έμαθα , στεναχωρήθηκα πολύ  και ήμουν στην κηδεία του … έχω μάθει για σένα όταν πίναμε καφεδάκι όλοι μαζί μετά την κηδεία … δεν σε θυμόμουν , αλλά όταν είπες τις λέξεις ευτέρπη και βέσπα κατάλαβα πως είσαι ο εγγονός του και ήθελα να σε πειράξω … αλλά βρε παλληκάρι μου μπορείς να συνεχίσεις την παράδοση ? … μπορείς να ξαναφέρεις τον παππού σου πίσω και να συνεχίσεις να τον κρατάς ζωντανό … θα σου πω τον τρόπο , και όσο για την ερώτηση σου για την ταμπέλα , είναι κανονικά Χρήστος και Απόστολος … μια δεξιά πατημένη στροφή ήταν η αιτία να χάσω τον Χρήστο μου … ο μοναδικός αδερφός μου που λατρέψαμε τις μηχανές … αυτός έπαιξε και έχασε … αγάπησε , έχασε , μέθυσε , γκάζωσε την βέσπα του και όλα τελείωσαν σε μια στροφή … αλλά είμαι αγράμματος και έφτιαξα αυτή την ταμπέλα με τον αδερφό μου …. ήταν το γούρι μας μέσα από την ανορθογραφία μας …. όλοι μας θεωρούσαν το γούρι στις βέσπες και κονομήσαμε πολλά λεφτά τότε … αλλά δεν έχουν καμιά αξία … αυτό αποδείχτηκε στο τέλος … έχεις τα λεφτά ? … αλλά πάντα σε τάλιρα … 

_ δεν υπάρχει μία μάστορα … απλά είπα να δω την βέσπα του παππού μου , και αν βρω λεφτά κάποια στιγμή θα στην πληρώσω για την πάρω πίσω … 

ο απόστολος  με έκοψε από πάνω μέχρι κάτω … με μετρούσε … άναψε ακόμα ένα σέρτικο τσιγάρο του , τράβηξε μια ρουφηξιά από τον καφέ του και μου είπε …

_ έχεις πάνω σου ένα τάλιρο ? … για το καπάρο το θέλω … με τάλιρα πληρώνομαι είπαμε …

_ έχω δύο πεντάευρα και τρία δίευρα μάστορα … όλη η περιουσία μου είναι αυτή … αλλά δικό σου το τάλιρο για να κλείσουμε την συμφωνία … κάνε λίγο υπομονή και μια μέρα θα έρθω να την πάρω την βέσπα του παππού …μπορώ να δω την βέσπα ?  

ο απόστολος σηκώθηκε από την καρέκλα του και μου έκανε νόημα να τον ακολουθήσω …. μπήκαμε στο μαγαζάκι του που ήταν γεμάτο από τρισάθλιες και διαλυμένες βέσπες προχωρήσαμε πιο μέσα το βάθος και άνοιξε μια μεγάλη ξύλινη πόρτα …. άναψε τα φώτα του χώρου και τα μάτια μου γούρλωσαν … ο χώρος αυτός ήταν ο τριπλάσιος  από το μαγαζί του , πεντακάθαρος και με πλακάκι κάτω … ήταν γεμάτο από βέσπες της παλιάς εποχής όλα τα μοντέλα , και όλα ήταν ολοκαίνουργια λες και βγήκαν από βιτρίνα …. έχω μείνει έκθαμβος , και δεν ξέρω τι να πω … κοιτάζω αυτά τα αριστουργήματα της εποχής εκείνης και ταξιδεύω … η φωνή το απόστολου μου αποσπά την προσοχή … 

_ γιάννη αυτό είναι το μυστικό μου … λάτρεψα την εποχή μου και δεν την αλλάζω με τίποτα … αλλά ποια βέσπα λες να ήταν του παππού σου ? … 

_ ξέρω γώ βρε απόστολε ? … να ρίξω μια ματιά και να αποφασίσω ? … λοιπόν , αν ήμουνα στην θέση του παππού μου θα αγόραζα μια μαύρη βέσπα , θα της είχα βάλει και κλάξον  , και η σέλα θα ήταν σένια … οι ρόδες θα είχαν το άσπρο γύρω γύρω που κάνει πιο επιβλητικά τα λάστιχα και θα είχα και δύο καθρεπτάκια … επομένως απόστολε θα διάλεγα αυτή στο βάθος … ο παππούς σαν ποια βέσπα από όλες αυτές είχε ? … έτσι για να ξέρω με ποια έμοιαζε … αλλά όταν θα βρω λεφτά σου υπόσχομαι να την φτιάξω …  

_ τελικά πέτυχες διάνα την βέσπα γιάννη … αυτή εκεί η μαύρη στο βάθος ήταν η μεγάλη αγάπη του παππού σου .. lambretta sx 200 replica  του 1964 , αλλά και όλες οι βέσπες είναι δικές του … ο παππούς σου πάντα λάτρευε τις βέσπες και είχε μεγάλη συλλογή , όπως και λάτρεψε και τις γυναίκες … όλα με σεβασμό τα είχε … βέσπα και γυναίκα ήταν ευαγγέλιο για αυτόν … μου μιλούσε πολύ για σένα , αλλά ήξερε πως δεν τον καταλάβαινες μέσα από τις φιλοσοφίες του … στην κληρονομιά στις αφήνει όλες τις βέσπες … είναι η κληρονομιά σου …. Δώσε μου το τάλιρο για τα φύλαχτρα τόσων χρόνων … έτσι για το γούρι … ας είναι καλά εκεί που είναι ο δεύτερος αδερφός μου , ο παππούς σου εννοώ … 

έχω μείνει άφωνος πλέον … μόνο που δεν έβαλα τα κλάματα από την συγκίνηση μου με τον παππού μου …. ας είναι καλά εκεί που είναι … θα τιμήσω και με το παραπάνω την κληρονομιά μου … α ρε παππού … μπορεί να μην σε κατάλαβα ποτέ , αλλά πάντα με αγαπούσες και ο ήξερα … αλλά και ο εγγονός θα συνεχίσει να σε τιμά … δεν θα μείνει γκομενάκι για γκομενάκι όρθιο …. η παράδοση πρέπει να συνεχιστεί παππού … 




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου